Comunicat en relació a la suspensió de la Festa Major de Montblanc 2020 i del Festival Essències

L'evolució de la situació sanitària ha propiciat la suspensió d'ambdós esdeveniments

24/08/2020

DEVOLUCIÓ DE LES ENTRADES COMPRADES PRESENCIALMENT

Les entrades comprades a les oficines de l'Ajuntament seran retornades emplenant el formulari d'aquest enllaç o bé dirigint-se a la Casa de la Vila del 31 d'agost al 3 de setembre de 9 a 14h.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

L’evolució de la situació sanitària de la COVID-19 a Catalunya i la tendència negativa de les últimes setmanes, així com les mesures anunciades aquest mateix dilluns pel Govern de la Generalitat, han portat a l’Ajuntament de Montblanc a suspendre el Festival Essències i tots els actes de la Festa Major. Així ho va acordar l’equip de govern en una reunió extraordinària celebrada aquest dissabte a la tarda i reforçada aquest dilluns al migdia, desprès de la roda de premsa del Govern de la Generalitat.

El president Quim Torra ha demanat avui en una compareixença que les properes tres setmanes hi hagi una reducció de l’activitat social per rebaixar aquesta tendència de creixement de la pandèmia. Inicialment, l’equip de govern va apostar per tirar endavant la Festa Major per diferent motius. El mes de juny i juliol la situació sanitària era molt més favorable que actualment. En segon lloc, després d’haver de suspendre festes com la Setmana Medieval, la Setmana Santa o Festes de Maties, es veia factible poder celebrar la Festa Major com una oportunitat pel teixit social i cultural de la vila, així com també per dinamitzar el comerç i la restauració local.

Tots els actes de la Festa Major s’havien preparat amb estrictes mesures de seguretat i prevenció: venda anticipada d’entrades, invitacions, aforaments limitats, desinfecció dels espais, tancaments, etc. En aquest sentit, destaquem la bona acollida i predisposició de la ciutadania que ha fet la reserva d’entrades i invitacions per tots els actes.

No obstant això, la situació de la regió sanitària del Camp de Tarragona i de poblacions properes a Montblanc amb una alta interacció de mobilitat, no és bona. I tampoc a la Conca de Barberà, on el risc de rebrot ha augmentat en els darrers dies. Per tots aquests motius, i fent prevaldre la salut de les persones per sobre de qualsevol altre, prenem aquesta difícil decisió.

Si bé el dissabte es va acordar suspendre el Festival Essències i la Festa Major, és avui que ho anunciem ja que en les últimes 48 hores hem informat a entitats i associacions i empreses de producció d’aquesta decisió. Volem agrair la bona resposta així com la mínima repercussió econòmica que la cancel·lació de la Festa Major tindrà amb els contractes ja signats. De fet, els actes que no es facin no tindran cap cost per l’Ajuntament, atès que s’ha aconseguit ajornar-los per la propera Festa Major. El pressupost inicial era de 80.000 euros i només es veurà afectat per cobrir les despeses de publicitat generades fins al moment, que no arriben al 5% d’aquest.

Respecte a la devolució de les entrades dels actes de pagament, els usuaris que les hagin comprat online rebran la devolució per mitjà de la plataforma Codetickets. Els que l’hagin comprat presencialment a l’Ajuntament, en les properes dies s’anunciarà com s’efectuarà la devolució de l’import de les entrades.

Des de l’Ajuntament volem agrair la implicació de desenes d’entitats i persones, els esforços que han fet aquestes setmanes per poder realitzar la Festa Major, i també la seva comprensió en el moment de prendre aquesta decisió. Especialment s’agraeix la tasca de la Comissió de Festes, i més concretament a l’associació literària l’Escarritx i al Ball de Gitanes i Gitanos de Montblanc, que tampoc podran realitzar el seus actes després d’haver-los de suspendre per Sant Maties.

També agrair novament la predisposició de tot el teixit associatiu i dels veïns i veïnes de Montblanc.

Volem fer una crida a la responsabilitat de totes i tots per evitar que la COVID-19 rebroti a la Vila i la situació es mantingui estable dins de la gravetat de la pandèmia.

Accions del document